C/ Tarragona, 27 Lleida - 25005
El servei de consultoria cada vegada el ofereixen més empreses. No obstant això, per a la majoria d'empresaris, especialment per a les PIMES, és una matèria desconeguda, però que cada vegada escolten més en altres empreses i mitjans de comunicació.
La consultoria és, en essència, és un servei extern al que recorren les empreses per tal de trobar solucions a un o més dels seus problemes.
CONCEPTE:
L'ajuda que presta un expert per resoldre un problema empresarial, basant-se en la seva experiència, habilitat i ofici.
La intervenció planificada en una empresa amb l'objectiu d'identificar els problemes existents en la seva organització i d'implantar les mesures que es considerin convenients i adequades per a la seva solució.
El servei prestat per una persona o persones independents i qualificades en la identificació i investigació de problemes relacionats amb polítiques, organització, procediments i mètodes; recomanació de mesures apropiades i prestació d'assistència en l'aplicació d'aquestes recomanacions.
Des de l'any 2010, la Secretaria d'Estat de la Seguretat Social ve encomanant a l'Institut Nacional de Seguretat i Higiene en el Treball la gestió del servei de la Seguretat Social va treure una eina denominada Prevenció -10.
Aquest projecte es va posar en marxa amb l'Estratègia Espanyola de Seguretat i Salut en el Treball 2007-2012 com un servei públic d'assessorament a l'empresari de fins a 24 treballadors en l'organització de les seves activitats preventives. L'actual Estratègia Espanyola de Seguretat i Salut en el Treball 2015-2020, amb caràcter general
El 23 de Març de 2010, després de la publicació al BOE del RD 337/2010, va quedar modificada la normativa aplicable en matèria de prevenció de riscos laborals, ampliant a empreses de fins a deu treballadors, l'opció que l'empresari pogués assumir personalment la modalitat preventiva, sempre que:
.- desenvolupés de forma habitual la seva activitat en el centre de treball de la seva empresa.
.- disposés de la capacitat necessària, segons els riscos laborals als quals estiguin exposats els seus treballadors i la perillositat de les activitats que hagin de realitzar.
En el mateix RD 337/2010, ja van quedar exemptes d'auditoria legal, les empreses que encara gestionant la prevenció de riscos amb mitjans propis (Assumpció per l'Empresari o Treballadors Designats)
En aquest context, per aprofitar al màxim el potencial de l'aplicació Prevencion10.es i partint de l'experiència adquirida pel GRUP AFOROS al llarg d'aquests anys, s'ha renovat per tal d'arribar a les empreses que encara no la coneixen i d'ampliar les prestacions a les empreses usuàries.
Ajudant al petit empresari a Gestionar l'activitat preventiva, amb mitjans propis, en les empreses de fins a 25 treballadors d'acord amb normativa vigent.
Facilitar el compliment en matèria de coordinació d'activitats empresarials als treballadors autònoms sense empleats al seu càrrec. Estalviant una important suma en aquesta matèria
Àrees d'activitat
• Oficines (agències, assegurances, administradors, bancs, operadors, consultories, etc ..)
• Floristeria (comerç al menor de plantes, llavors, fertilitzants)
• Botigues de venda d'animals de companyia i aliments per als mateixos
• Tintoreries
• Joguines
• Botigues de peces de vestir
• Cafeteries, bars i restaurants
• Pubs, tavernes, bars de copes (excloses discoteques)
• Càtering (provisió de menjars preparats per a esdeveniments)
• Botigues de llibres
• Botigues de fruites i hortalisses
• Botigues d'equips d'àudio i vídeo
• Botigues de diaris i articles de papereria
• Botigues de productes farmacèutics en establiments especialitzats
• Botigues de gravacions de música i vídeo
• Botigues d'articles esportius
• Cura diürn de nens
• Botigues d'ordinadors, equips perifèrics i programes informàtics
• Botigues d'equips de telecomunicacions
• Botigues de material fotogràfic i òptic, souvenirs, segells i monedes
• Carnisseries, xarcuteries i polleries
• Galeries d'art
• Òptiques (exclòs el tallat de lents)
• Herbolaris (comerç al detall d'altres productes alimentaris)
• Botigues d'animals (comerç al detall d'animals de companyia)
• Perfumeries (comerç al detall de productes cosmètics i higiènics)
• Drogueries (comerç al detall d'articles de neteja)
• Ferreteries
• Sabateries
• Rellotgeries i joieries (exclosos tallers)
• Botigues de dolços i llaminadures
• Estancs
• Botigues de begudes
• Botigues d'electrodomèstics
• Forns i pastisseries
Que optin per la modalitat organitzativa en matèria de prevenció de riscos laborals de:
• Assumpció per l'empresari:
• Empreses amb més d'un centre de treball, fins a 10 treballadors.
• Empreses amb un centre de treball, fins a 25 treballadors (LLEI 14/2013, art 39).
• Designació d'un treballador
És un procés mitjançant el qual es recopila la informació sobre determinats processos d'una empresa. L'auditoria consisteix en la revisió i verificació dels documents i processos que s'auditen. Perquè la informació d'aquest procés sigui fiable, ha d'integrar elements formals en el procés. Aquests elements inclouen aplicació de criteris, i principis de valoració uniformes.
Orígens
L'auditoria sorgeix com una necessitat davant el desenvolupament econòmic, i apareix amb un sol objectiu, el de transparentar l'informació. Si en ocasions ens sembla una mica complicada, és perquè canvia, evoluciona al costat de la societat.
Auditor
És el professional que verifica les dades, els quals han de correspondre amb l'activitat que l'empresa desenvolupa. L'auditor ha de ser algú qualificat, perquè faci servir tècniques de revisió i verificació òptimes.
És important per a una empresa?
És molt important, ja que serveix per demostrar que l'empresa ha fet servir eficientment els seus recursos i també li permet identificar errors en els processos d'una organització, i així prendre mesures a temps.