DINAMITZACIÓ DE L’EQUIP COMERCIAL
La dinamització de l’equip comercial és mantenir a l’equip en constant activitat de lluita i motivació positiva, activa i racional, en el qual es pot incloure tot el personal que tingui una relació directa amb el client. És un procés que s’ha d’emmarcar dins de l’estratègia empresarial i estar relacionat amb el pla de Màrqueting propi.
Ara és el millor moment per posar a punt la dinamització de l’equip comercial en les empreses, el mercat en aquest tram de l’any fa baixa el rendiment, la cota de producció i fins i tot la venda del seu producte, l’estratègia a dur a terme és en tres etapes:
1º ANÀLISI DE DETECCIÓ DE NECESSITATS FORMATIVES (ADNF).
El procés d’adnf es planteja en diferents etapes, depenent de les característiques i necessitats de cada empresa. l’estudi de les necessitats formatives que mostra el personal, de manera que la formació realitzada repercuteixi directament en la competitivitat de l’empresa.
- ENTREVISTA AMB EL RESPONSABLE DE FORMACIÓNO O DIRECCIÓ COMERCIAL
Conèixer la política de formació i de RRHH de l’empresa.
- ELABORAR UN PLA DE FORMACIÓ
Establir accions de millora del nivell formatiu.
2º CURS DE FORMACIÓ.
Metodologia:
Es treballa en la modalitat de taller des d’una metodologia reflexiva i col·laborativa d’acord amb els principis estratègics que es pretenen. Per a això, s’incita al grup a dur a terme un breu cicle reflexiu complet.
Objectius:
- Capacitat d’avaluar.
- Creativitat.
- Capacitat d’anàlisi de necessitats per a situacions i contextos.
- Disposició per al treball col·laboratiu i en equip.
- Actitud crítica i compromís amb el treball.
Fases:
- Autoanàlisi de la pròpia activitat (creences i inquietuds).
- Contrast per a l’apropiació de les metodologies reflexives per a la dinamització del propi departament.
- Reestructuració de la pròpia actuació i les pròpies creences entorn de la funció dinamitzadora.
- Implementar els aprenentatges experimentats durant la formació.
3º SEGUIMENT DEL PLA FORMATIU I ANÀLISI.
Avaluar les accions formatives, en funció dels resultats i a criteri de l’empresa realitzar accions més relacionades amb el màrqueting mix , analitzant les quatre variables bàsiques de la seva activitat: producte, preu, distribució i promoció.